Utsikter från en balkong i Varberg

Ett år går fort

Posted in diverse by Martin Bagge / brother on 11/3 2011

För ett år sedan vaknade jag som vanligt.

För ett år sedan åt jag frulle och kollade Seinfeld.

För ett år sedan tog jag bilen från Rosa Slottet i Lund till Vodafone Internet Services Wayfinder i Malmö.

För ett år sedan anlände jag till jobbet vid 930, lagom innan vi skulle ha infomöte vid 10 – ”så hinner man läsa mail och kolla nattjobben”.

För ett år sedan konstaterades det att VIS-chefen var på plats på kontoret.

För ett år sedan inleddes ett möte som ändrade radikalt på min framtid.

För ett år sedan tackades vi för vår insats och det förklarades att vi kunde sluta arbeta omedelbart. Facklig förhandling om uppsägning skulle inledas.

För ett år sedan slängde jag iväg ett SMS.

För ett år sedan skickade jag krokar för jobb på Facebook, IRC och Twitter.

För ett år sedan ringde jag facket för att sätta igång rutinen.

För ett år sedan tog jag tidig lunch med de andra och åkte sedan hem till Lund vid 14.

För ett år sedan tänkte jag uppdatera mitt CV.

För ett år sedan hörde någon av sig på IRC.

För ett år sedan tog jag bilen till Varberg.

För ett år sedan introducerades jag för möjligheterna med att jobba på Procera Networks.

För ett år sedan körde jag inte hem till Lund, en kväll och natt hos mor och far i Halmstad kändes som ett bra stopp.

För ett år sedan gick jag och la mig i ovisshet.

För ett år sedan påbörjades resan som ledde till att jag flyttade till Varberg.

 

Tack Vodafone.

Tack framförallt Wayfinder och alla sköna kollegor där.

Tack som tusan Procera Networks och kollegor här.

I nutiden är allt ljust.

Kommentera

