Utsikter från en balkong i Varberg

korta noter om allt

Posted in Datorer, Motion by Martin Bagge / brother on 14/2 2011

Fick svar från kommunen slutligen!

Olof eriksson, IS-/IT-strateg skriver så här

Javisst har du rätt, kommunen borde ge möjlighet att använda fler läsare. Det finns två skäl till att vi inte har gjort det. Det ena är historiskt och är en konsekvens av att Adobe Acrobat har funnits så länge och är så inarbetat hos de flesta användare så det är svårt att byta ut det. Det andra är att vi har många programvaror som vi administrerar och följer utvecklingen av. Det tar tid och kostar pengar. Vi försöker därför i möjligaste mån hålla nere sortimentet.

Men just nu håller vi på att inleda arbete som innebär att vi ser över varberg.se och det kan då finnas anledning att göra förändringar. Dessutom kan det finnas utrymme för förändringar på flera ställen i organisationen.

De skyller på lättja och de att måste utvärdera alternativen. Jag är inte helt övertygad om den kompletta bilden där.
Att se över varberg.se låter dessutom fint, åas tycker jag att den funkar ok som den är nu så jag vet inte om det är svaret på min fråga. Lägger det i högen över saker att återkomma till när tillfälle ges.

Helt orelaterat från PDF-frågan så tänkte jag nu göra den officiella länken till att spana på min vikt.

Sedan mitten på januari har jag försökt aktivera mig med lite motion och sånt. Blev tvungen att definiera målet nyligen så jag lägger med det här.

  • Må bättre, fysiskt och psykiskt
  • Skaffa fasta rutiner för att röra på mig
  • Tappa vikt, gärna ner mot 85kg

Jag tog tillfället i akt och kör hela detta på tumblr för att testa den plattformen. Jag gillart! Jisses så bra det funkar. Kärlek. http://martinbagge.tumblr.com gäller för att spana, typ en uppdatering om dagen med vikt och cykelnoter ungefär tre gånger i veckan (målet är tre gånger 2 mil varje vecka, tisdag – torsdag – helg).

Lite av ett mötesflöde nu. I helgen var det årsmöte med studentförbundet, i veckan är det kommunfullmäktigemöte, jag ska vara mötesordförande för Halmstad studentkår och nästa vecka är det Fullmäktige för Blekinge studentkår. Var dessutom på styrelsemöte ikväll och sitter med i stadgerevideringsgruppen, tillsammans med fru jag-vill-inte-ha-medlemmar-på-styrelsemöten.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Tagged with: , , , ,

Kommentera

