Utsikter från en balkong i Varberg

Den produktiva helgen

Posted in Debian, l10n, SFS, SIS by Martin Bagge / brother on 9/1 2011

Bestämde mig för att stanna hemma denna helgen för att kunna ta igen saker som bara låg. Så skönt. Så himla skönt.

För det första så pysslade jag rejält med SFS internremiss och nu ska det inte vara många timmars regigerande kvar innan vi kan skicka den till medlemmarna! Vissa stunder har det sugit rejält. Promise.

På torsdagskvällen hann jag också pyssla med bostadssajten lite. Med stöd av Jonas så fick vi hyffsad koll på en äcklig bugg som jag introducerade i våras och dessutom hann vi med att fixa några andra småsaker.

På fredagen och lördagen varvade jag in uppdateringar av ”Kommentarer till utgåvan Debian GNU/Linux 6.0 (squeeze)”, det saknas fortfarande typ 60 strängar men det är helt klart överkomligt framöver. Gött skönt.

Och nu ikväll så har jag pysslat om lite SIS-projekt efter att han pratat med nano och tittat på hans profil på ohloh.net så fixade jag så att mina smågrejjer (B-D och Pythonmailer) från SIS finns på ohloh.net också. Det i sin tur utökade ju informationen på SIS-webben med. Najsnajs.

Som ni redan sett så har jag dessutom hunnit byta ut min arbetsstation! Mac mini:n kör nu Ubuntu Maverick Meerkat och det innebär att jag städat upp lite vid skrivbordet.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Tagged with: , , , , , ,

Kommentera

