Utsikter från en balkong i Varberg

Innebandypremiär

Posted in Innebandy by Martin Bagge / brother on 29/9 2010

En snabb not innan jag somnar (JA! jag är jättetrött, har haft sjukt svårt att sova i veckan… vet inte varför.).

Var på herrarnas hemmapremiär idag. Vi snackar innebandy och svenska superligan och WIC. Förra året tog jag mig an LUGI Handboll och hade säsongsplats i Färs och Frosta arena, i år är det ny stad och nytt lag och NY SPORT.

Jag har ju spelat innebandy en gång i tiden men aldrig på riktigt tittat på innebandy på det här viset, handbollen var en annan femma – lätt att komma in i direkt.

Inramningen i Sparbankshallen var ok. De utdragbara läktarna är inte jättebra, det sluttar för lite så för att få bra vinkel mot planen så behöver man sitta väldigt långt ifrån planen. Synd.Vinkeln i Sparbanken Wictory Center, där damerna spelar sina hemmamatcher, verkar bättre men jag återkommer om det.
Hursom. Bra inramning med vettig intro, H43 vann den delen i Lund.
Klacken gjorde så gott de kunde men de verkade oorganiserade och det hjälper ju inte att hemmapubliken verkade vara av det torrare laget. Sorry.
LUGI vinner på att publiken brydde sig mer, men det kanske var premiärnerverna som spökade.

Pixbo vann efter 5-8 (WIC gjorde två mål sista minuten, hastigheten i sporten är skoj) men det känns inte som att siffrorna är helt rättvisa till hur spelet såg ut.

  1. kul med ny sport
  2. nära hem \o/
  3. årskortet innebär att jag kan se alla matcher med både damer och herrar. asbra!
  4. inramning på eventet känns ok. knatteinnebandy i första pausen och inget i andra är ju ingen höjdare men jag överlever. LUGI sög ännu mer.
  5. tråkig publik, hoppas att de skärper sig framöver.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Tagged with: , , , ,

Kommentera

