Utsikter från en balkong i Varberg

Avslutningen i NYC

Posted in Debian, Resa by Martin Bagge / brother on 7/8 2010

Sista kvällen i NYC. Tänker ine försöka summera eller något utan konstaterar att jag haft en bra vecka.

Torsdagen var en såndär dag när jag bara lyssnade på bra människor. Vissa anföranden var inte lika intressanta som andra men jag satt och lyssnade nästa hela dagen. Avslutade med öl med Andrew i källaren, till slut droppade det in massa andra bland annat två svenskar. Pratade ju engelska med dem först men bytte sedan en stund när ingen annan pratade om samma sak som vi =)

Idag har jag altenerat mellan hackande och anföranden. Först kom bomben om att Debian Squeeze är frusen och det är dags att sätta igång processen för att släppa en ny version. Sen gruppfoto och avslutade med att signera krypteringsnycklar (mitt dåliga samvete inför SSWC… hoppas jag kan göra nåt med det i veckan…). Promenerade en stund på broadway innan jag gick hem vid midnatt, mest för att få Tom’s Restaurant som dagens bild nu på kvällen när neonskylten var tänd osv.

Imorgon blir det uppgång typ tidigt, mitt flyg lyfter strax innan midnatt svensk tid så jag hoppas att jag kan sova en del på överfärden så att min dygnsrytm inte skadas för mycket. Åker alltså ganska tidigt till flygplatsen för att lugnt och metodiskt se om jag kan få mitt flyg bokat till Köpenhamn istället för hela vägen till Stockholm. Vi ska byta plan på Kastrup iaf så det hade varit najs, sparar typ fyra timmar eller nåt på det.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentera

