Utsikter från en balkong i Varberg

Resident Adviser @ Furnald Hall

Posted in Debian, Resa by Martin Bagge / brother on 31/7 2010

Sorry, no english here. I arrived to Debconf10 – that’s all =)

Lämnade ett Varberg i ösregn vid 16 igår och kraschade hos Tommy för mat och sovplats vid 20. Snackade skit och kollade top gear innan jag törnade in strax innan midnatt. Sov nästan åtta timmar \o/
Hur som. Upp vid 07 och iväg till Arlanda. Incheckad och klar vid 9 så jag var i mycket god tid. Gick på planet sist dock eftersom de strulade runt med min sittplats. Enkel flygresa över, sov typ 2-3 timmar iaf. Lyssnade på podversionen av P3 Kultur och P3 Dokumentär Världen. Läste lite vid inflygningen med så den så att säga flög bort.

När vi väl landat på Newark, före tidtabell, så började den lite okända delen av resan. Flygplatståget till järnvägsstationen och sedan NJ Transit till Penn Station och sedan Tunnelbana 1. Det låter ju enkelt, mest för att det är enkelt. Åkte en station åt fel håll på flygplatsen och en station åt fel håll på tunnelbanan. På flygplatsen var det oavsiktligt medan den på Penn var medveten för de hade stängt av trappan till plattformen som går åt norr. Bytet gick fint och jag kom upp fint på 116th Broadway som planerat. Fixade nyckelkort till rummet på Columbia University, ställde in grejjerna och borsta tänder och gick sedan bort till registreringen för Debconf. Finfint har det gått.

[21:58:46] <DCschedule> New arrivals: Daniel E. Markle, Martin Bagge, Niels Thykier

Så vid pass 16 lokal tid var jag framme. Nu sitter jag på mitt rum i Furnald Hall. De visste ju givetvis att jag var en viktig gäst så därför bor jag i RA-rummet. Fin skylt på dörren \o/

Just nu har jag ingen plan. Duscha och i sinom tid mat är tanken. Ska se till att vara vaken så att man får normal dygnsrytm så fort det går.

Uppdaterat: Måste bara peta med det här med de sjungande männen. På tåget från flygplatsen satt en typisk vit småfet amerikan och sjöng med i det han lyssnade på. Inget särskilt men inte bra. Boooooorn to be wiiiiild osv. Sen på tunnelbanan var det en svart snubbe som dansade in, proklamerade att tåget var en improv och att han nu skulle sjunga. Helt okej framförande osv vilket avslutades med att donationer var välkomna. Han tjänade minsann mindre på det här än de som tigger uppe på gatan osv. Tror nån gav honom en dollar eller nåt iaf.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentera

