Utsikter från en balkong i Varberg

martin.bagge.nu – snart(?) på banan igen.

Posted in diverse by Martin Bagge / brother on 23/6 2010

Det hände ju lite tråkigheter för ganska länge sedan osv. Min hårddisk gick sönder. Jag blev trött och arg och det blev ingen återupplivning av bloggen. Nu har jag räddat allt men inte lagt upp det publikt igen. Jag har inte bestämt mig för om jag ska göra det. Jag har dock gått å funderat på vad man kan göra med http://martin.bagge.nu, jag vill inte sluta använda den osv.

Så jag har samlat på mig sätt att följa mina eskapader på nätet och tänkte bygga ihop en översiktssida med alla de integrerade. Sen nån gång. Skiss nedan.

Tanken är att länka in blogginläggen, typ senaste ett eller två (beroende på längd?) och lista resten så att man kommer hit till bloggen enkelt. Upp till det vill jag exponera en-bild-om-dagen-projektet på ett enkelt sätt så det ska vara med och framträdande. Bloggen är ju sporadiskt uppdaterad medan bilderna är ofta. Likaledes tar jag med mig kvittret, det uppdateras saker där nästan varje dag med.
Men så är jag ju datan-nörden så det måste finnas plats för sånt med så jag slänger med snabböversikten över vad jag gjort på olika kodförråd och liknande.

För att höja ribban lite så ska jag alltså låta all data ligga på externa tjänster och bara länka in allt. Jag kommer då att bygga det hela med ramverket Django så får den kunskapen en välbehövlig puff i ryggen.

Tagged with:

Kommentera

