Utsikter från en balkong i Varberg

Mer öppen kod – svnwatch for rbot

Posted in SIS by Martin Bagge / brother on 17/6 2010

Bestämde mig för att basera ett instick till rbot svnwatch som vi använt ett bra tag i SIS för att informeras om ändingar i koden för kårsajten. Sagt och gjort så tog jag kodfilerna som låg på servern och började peta i dem men så hejdade jag mig. Koden hade ingen information om vilken licens som man skulle följa. Lösning? Jag mailade de två upphovsmännen och frågade om de inte kunde släppa den som öppen källkod. Originalkoden är från 2005 och efter några mail visade det sig att våra filer är de som får vara grunden för licensieringen som släpps imorgon. Känns som en bra grejj att handfast ha sett till att mer kod blir tydligt licensierad. Det blir antingen MIT eller BSD, för min del spelar det mindre roll, vilket som kommer att funka. Snart har vi rbot-stöd i pastebin. Najs grejjer.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentera

