Utsikter från en balkong i Varberg

Rörigt

Posted in diverse by Martin Bagge / brother on 25/3 2010

För att vara arbetsbefriad så har jag ett rätt rörigt schema. Ska vara i Halmstad tre gånger denna veckan. Utöver det kommer jag hinna besöka både Skåne och Blekinge under tiden.

Träffade min avdelningschef idag och vi pratade om mina styrkor och hur de kan användas i framtiden. Han tackade för sig och slutar på onsdag nästa vecka. Jag berättade om hur jag såg på honom och vårt samarbetet och sånt. Det var ett ärligt samtal med trevlig ton.

Tänkte mest skriva här för att berätta att jag börjat med en typ av fotoblogg. Varje dag så tar jag en bild som på något vis ska vara min dag. Till den lägger jag någon typ av ytterligare kommentar i dagboksform. Fort och sånt ska det vara. Tanken är att det framöver ska ligga på någon snyggare sida eller så men just nu använder jag dailybooth till det hela. Om jag inte orkar göra den där specialsidan nån gång så blir det kvar där. Vem vet =)

Tagged with: ,

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kristian said, on 2/8 2010 at 04:20

    Fotoblogg gillas starkt! Antar det var här allt började… fortsätt så!

    • br0ther said, on 2/8 2010 at 04:44

      japp precis så är det. det har inte blivit _varje_ dag, det händer helt enkelt för lite men när det händer nåt så blir det bild iaf. Det är viktigt.

      Reglerna är följande:
      – taget dagen det berör.
      – oredigerat
      – landskapsformat
      – inga människor

      Så man tar en bild den dag det gäller, man får inte ta för framtiden eller det förflutna. Man får inte ta bort eller lägga till eller så. Man ska ta bilden i liggandeformat för att alla ska se likadana ut osv, enklare om man ska hantera de i design osv =)
      Genom att inte ta bilder på människor måste man vara lite mer kreativ, har man träffat en person så kan det skrivas i texten, den ska inte vara på bild.

      Grundidén var även att det skulle laddas upp varje dag men det har inte varit möjligt när jag inte haft nättillgång osv. Man mårker det rätt tydligt på textmängderna till bilder som inte hör till dagen de laddats upp osv.


Kommentera

