Utsikter från en balkong i Varberg

ingen vårträning men levande dator

Posted in Datorer, diverse by Martin Bagge / brother on 4/3 2010

Har fått nåt slags förkylningstjosan den här veckan. Blir ruskigt trött och hostar lite, snorandet har släppt. Förhoppningsvis hjälpte det att vila i tisdagskväll.

Tanken var att jag skulle börja min vårträning igår med situps och knäböjar men det blir framflyttat till söndag nu. Lägger till armhävningsprogrammet i andra halvan av mars och sen hoppas jag kunna köra löpning från april nåt.

Utöver sjukdomar osv så har dator varit konstig. Kom hem sent i söndags och orkade inte dra igång den då, i måndags ville den inte – bara pep och hade sig. I tisdags vilade jag och orkade inte göra nåt med den. Igår tog jag dock tag i det, startade den med körbar CD med Kubuntu 8.04, allt lirade fint. Min misstanke var att en av hårddiskarna var sönder men det gick att starta alla och lista filer osv i Kubuntu så jag startade helt enkelt om den och då bara funkade det.
Avslutade kvällen med att beställa en ny monitor dock, går från 19″ till 24″ (hoppas att den kommer imorron, det ser möjligt ut iaf…). Hårddiskar som piper och verkar trasiga är inte skoj så jag har nu konstaterat att jag har en extra hårddisk i dator som inte används som jag kan installera om hela grejjen på, får ta tag i den saken senare i vår. Skönt att slippa köpa ny dator iaf, har tänkt till där med och det blir en medelbärbar om det behövs under våren. En som man kan ta med utan problem (lite större än macbooken typ) men som har vettigt med kräm att fungera som substitut till arbetsstation med finfin skärm ansluten.

Nu ska jag äta lite och sen ska jag försöka spela datandataspel \o/

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentera

