Utsikter från en balkong i Varberg

P3 Guld – så BLEV det

Posted in Arvikafestivalen, Kultur, Musik by Martin Bagge / brother on 22/1 2010

Så är det då lite veckoslut och möjlighet att skriva summeringsinlägget. P3 Guld avlöpte i tisdags och jag satt på jobbet helt fullproppad med grejjer till sent.

Mina gissningar och mina röster med kommentarer finns i inlägget P3 Guld – så blir det. Förr året hade jag totalt fem av fyra rätt (3 på förhoppningar/röster och två på vad jag trodde publiken ville ha).

Årets grupp
Min gissning: Kent
Min förhoppning/röst: Kent
Vän av ordning tycker att jag fegar och inkasserar två poäng här men det var givet och Röd är ett förbannat bra album!

Årets artist
Min gissning: Lars Winnerbäck
Min förhoppning/röst: Miss Li
Det var aldrig någon riktig konkurrens tyvärr. Lars har ett sjukt starkt kollektiv bakom sig.

Årets nykomling
Min gissning: Erik Hassle
Min förhoppning/röst: Fever Ray
Pojken med håret tar hem det. Trist.

Årets låt
Min gissning: Mando Diao – Dance with somebody
Min förhoppning/röst: Agnes – Release me
Det hade väl egentligen varit skandal om det inte blev så här.

Guldmicken
Min gissning: Lars Winnerbäck
Min förhoppning/röst: Miss Li
Som sagt, Lars.

Årets dans (jury!)
Min gissning: Axwell
Min förhoppning/röst: Fever Ray
GLAD och överraskad. Spelningen i Arvika var magisk. Juryn motiverar det så här; ”sökandet efter det enkla är dramatiskt. Fever Ray speglar nutiden och slungar den långt framåt.”

Årets hiphop/soul (jury!)
Min gissning: Jag avstod från att rösta eftersom nomineringarna var tråkiga.
Min förhoppning/röst: Jag avstod från att rösta eftersom nomineringarna var tråkiga.
Vinnare: Stor

Årets pop (jury!)
Min gissning: Deportees
Min förhoppning/röst: Taken By Trees
Känner en viss besvikelse.

Årets rock/metal (jury!)
Min gissning: Jag röstade inte för jag vet inte vad det är jag väljer mellan.
Min förhoppning/röst: Jag röstade inte för jag vet inte vad det är jag väljer mellan.
Vinnare: Switch Open

Resultatet är ju ruskigt bra. Total åtta poäng (sju om man inte dubbelräknar Kent) av nio möjliga. Missade endast helt i Hiphop/Soul och Rock/Metal och de avstod jag ju ifrån! Orakel.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] har det dragit ihop sig till P3 Guld dårå. LIte senare än vanligt men här kommer min lista. Förra året hade jag åtta av nio rätt. Som vanligt är min röst i kursiv stil och det jag tror vinner är […]


Kommentera

