Utsikter från en balkong i Varberg

Massa snö + cykel

Posted in Uncategorized by Martin Bagge / brother on 20/12 2009

Tog cykeln till stationen igår kväll. Då var det nödvändigt och det enda rätta (kort om tid och att jag hade druckit vin spelade in). När jag kom fram till stationen började det falla lite snöflingor, bara lite lätt.

Uppenbarligen har det snöat mer eller mindre oavbrutet sedan dess för när jag kom hem till Lund igen vid 23 nu ikväll så låg det ungefär 10-15 centimeter snö, inga vägar verkar ha blivit plogade (och cykelvägar i ännu sämre skick). Cykla i uppförsbacke hem var en rejäl pryl. Växlarna hade frusit helt, det var halt som tusan för snön hade inte packats och frusit ännu och slutligen så fick jag hålla mig till vägarna med bilarna. Galet.

Stannade till på jobbet för att hämta laddaren till telefonen, tog in cykeln i källaren så att den hann tina innan resterande strapats hem. Fick dock retirera och gå sista biten, Albogatan var i oerhört dåligt skick – typ en eller två bilar som kört där hela dagen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Tagged with: , , ,

Kommentera

