Utsikter från en balkong i Varberg

Galet men så jäkla rätt

Posted in Kultur, Politik by Martin Bagge / brother on 17/12 2009

Igår meddelade ledning att vi skulle få bonus utbetalt för att vi jobbat på bra osv. När jag övervägt alternativen så var jag nöjd och glad och konstaterade att nu kunde jag göra nåt galet. I och med att jag är en junkie för Musikhjälpen så slutade kvällen med att jag la ett tre bud på Linda Sudblads kläder (film och bilder på upptakten). Asså, jag har ingen som helst användning för just kläderna men ändå. Jag bestämde mig för att skänka pengarna, om jag vinner en auktion eller bara bidrar till att pusha priset högt och sen skänker pengarna brevid som en vanlig donation är ju inte viktigt. Så fram till typ en timma kvar av auktionen hade jag högsta bud sen började nån Madelene bjuda över, hon gav sig rätt fort dock. Inom min budget dessutom. Så summan är att jag vann budgivningen på 3850:- och har nu lite tjejkläder över. Får väl leta nån date som kan få en julgåva =)

Så mina 3850:- kan användas för att mer eller mindre rakt av rädda 770 barn. God Jul gott folk.

  • Klänning, H&M strl. 34
  • Kavaj, Munthe plus Simonsen, strl 36
  • Stövlett strl 6 1/2
  • Platåskor, Nina Jarebrink of Sweden, strl 38
  • Armband

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

UPDATE!

Nu har jag skickat pengarna. Lär väl dras imorron vid 14 och sen ska det in i maskineriet hos Radiohjälpen och sen notifieras och donas. Men sen så!

nätbanksbetalning genomförd.

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Henrik Sundström said, on 17/12 2009 at 09:37

    Superbra!
    GOD JUL!

  2. […] This post was mentioned on Twitter by Martin Brother Bagge, Martin Brother Bagge. Martin Brother Bagge said: Kapet! https://martinbagge.wordpress.com/2009/12/17/galet-men-sa-jakla-ratt/ #svblogg #mh09 #fb […]

  3. Leo said, on 18/12 2009 at 01:00

    Fick ni er bonus utbetald på bruttolönen?

    • br0ther said, on 18/12 2009 at 01:09

      Ser inte hur det är relevant så jag avstår att svara.

  4. […] Galet men så jäkla rätt […]


Kommentera

