Utsikter från en balkong i Varberg

Generation två av PCManFM, snart?

Posted in Datorer by Martin Bagge / brother on 20/8 2009

Tänkte bara peka på ett inlägg från PCMan på LXDEs blogg om utvecklingen av libfm, alltså filhanteringsbakdelen till filhanteraren pcmanfm i framtiden. Han har äntligen publicerat nya grejjer och man kan checka ut det hela från git-förrådet och testa själv. Så långt har jag inte hunnit (jag har checkat ut men inte testat =)) men av konversationerna på irc så verkar det som att det blir bra grejjer. Jag räds dock lite eftersom vissa grejjer är långsammare i libfm än i gamla pcmanfm. Hoppas verkligen att de får till det där för det är ju hastighet och smidighet som är styrkan i pcmanfm.

Det har dessutom hänt en hel del i LXNM, nätverkshanteringsmoböpen i LXDE, den går fortfarande inte att använda men tydligen finns där delar som faktiskt fungerar. Jag har ingen som helst nytta av den så jag har inte brytt mig om att titta på den men det är ju kul att de petar vidare och ser till att bygga nåt som inte är gnomes network-manager =)

Oh well. Jag hoppas på en rejäl uppdatering av saker och ting under hösten. Det vore minst sagt lägligt. Nya LXPanel är som sagt najs.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentera

