Utsikter från en balkong i Varberg

c25k v9.2, v9.3!

Posted in c25k by Martin Bagge / brother on 20/8 2009

Jag är klar!

Färdig!

Helt slut.

Okej  helt slut var väl att ta i asså. Men jag gjorde sista passet på c25k idag (nästsista i tisdags). Klart efter schemat vilket bara förklaras av att jag inte orkat ta tag i det.

Jag kör inte obehindrat 30 minuter nu men det är inte långt borta. Det har gjort väldans nytta den saken är klar. Frågan är hur jag ska kunna motivera mig att behålla det.
Under hösten bör jag kunna vara med på innebandy på tisdagar på jobbet, om jag kan följa upp det med en eller två rundor löpning om 30 minuter styck vore det fint. Mer vettigt mål är att göra innebandy ELLER en runda under veckodagarna och en runda löpning på helgen. Alltså att man ser till att hålla två träningspass i veckan. Lite som i Ronneby där jag spelade innebandy två gånger i veckan under några år.

Om jag kan hålla det borde jag kunna hoppa på att kunna springa längre under våren, någonstans i faggorna finns en liteliten dröm om att springa en halv maraton. Men till det är det ju en bra bit.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentera

