Utsikter från en balkong i Varberg

Bara sex pass kvar (c25k 7.3)

Posted in c25k by Martin Bagge / brother on 19/7 2009

Jag trodde ju att dagens runda skulle bli besvärlig när jag skrev om 7.2 igår. Dead wrong. Det kändes tungt i benen inledningsvis men jag höll en ganska konstant hastighet och var närmare Rosa Slottet vid slutet än igår så jag tror att jag var sammantaget något snabbare idag. Hur som helst så kändes det skönt som tusan. Hastigheten är ungefär 200m/minut nu. Om jag kan hålla ungefär den hastigheten så klarar jag en halv maraton på två timmar.

Dagens etapp var samma som igår – fem minuter uppvärmning, 25 minuter jogging och fem minuter nedvarvning.

Nu har jag alltså bara två veckor kvar av programmet. Det är egentligen den här målprylen och programmeringen av det hela som har motiverat mig att hålla på. Springa för springadets skull är så satans trist. Så jag har börjat fundera lite på om jag kanske ska ge mig på ett större mål. Exempelvis har jag noterat att det finns liknande upplägg för att nå 1 mil och halvmaran. Just ja. Halvmaran som jag alltså kan klara på två timmar med rådandet medelhastighet… Om ett år är det dags för broloppets jubileum. Tio år sedan första rundan. Kanske ska jag ge mig på den där?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentera

