Utsikter från en balkong i Varberg

En härlig morgon (c25k 7.1)

Posted in c25k, diverse by Martin Bagge / brother on 17/7 2009

På grund av olika missöden (glömsk) så blev det som så att jag inte var uppe igår morse och motionerade. När jag såg kalendern på jobbet blev jag påmind om missödet. Tanken var då att göra rundan på kvällen men kombinationen tryckande värme, Miss Marple och att jag var oerhört trött gjorde att jag valde att sova istället. Somnade strax innan 22, hade dock kommit ihåg att sälla klockan på 06 så imorse var jag vaken i tid.

Gav mig ut på rundan vid 0630 (la in en maskin tvätt innan jag gav mig av). Dagens pass var fem minuter uppvärmning, 25 minuter jogging och fem minuter nedvarvning. Inget större besvär fram tills jag hade tre minuter kvar när det verkligen började ta emot. Kom hem helskinnad och kunde pusta ut.

Tog det sedan lugnt med frulle och läste skånskan till typ 08. Tömde diskmaskinen och fyllde på med det som stod på bänken/ställde in rent från bänken i skåpen. Gick ut med sopor. Lastade sedan ut kartongen från Ikea samt behållaren för plåt och plast i bilen, tog med inköpslistan och tog mig bortåt Gunnesbo. Soptippen har inte öppet för lunch =( Såg iaf till att handla (högst på lsitan stod toa- och hushållspapper som var helt komplett slut så när som en rulle toapapper). Var tillbaka hemma med grejjerna strax efter nio och kunde ta mig till jobbet strax innan 0930. Fick ta soptippsbesöket på kvällen (lyckades nästan missa det helt med, kom på 1850 att de stänger 1900 så det blev rally bort men jag hann innan stängning).

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Tagged with: , , ,

Kommentera

