Utsikter från en balkong i Varberg

En runda länkar (och c25k 5.2, 5.3)

Posted in c25k, diverse, Kultur by Martin Bagge / brother on 7/7 2009

Biella Coleman tillhör en av de mer udda skribenterna på Planet Debian och det är sällan jag läser ett helt inlägg av henne men de första stycken om creative commons och annat i akademisk publicering är värt att nämna.

Lite nya alster är mymlans ”replik” på ”nyheten” om att Gynning slutar blogga.

P3 Dokumentär goes TV. Typ.

Slutligen kan man då notera att jag är närmare slutet än någonsin tidigare på träningsschemat. I onsdags var jag uppe med tuppen och gjorde del två på vecka fem. Springa åtta minuter, gå fem minuter och springa åtta minuter. Sedvanlig uppvärmning och nedvarvning om fem minuter vardera.
Tanken var att jag skulle göra sista rundan för vecka fem (springa 20 minuter) igår efter jobbet men jag flyttade det till idag på morgonen, var klar strax efter sju och i tid till jobbet. Underbar start på dagen. Målet med den 31 juli känns absolut inom räck håll.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentera

