Utsikter från en balkong i Varberg

Midsommar och lite c25k

Posted in c25k, Kultur, Uncategorized by Martin Bagge / brother on 21/6 2009

Med semester måndag-tisdag och midsommarafton på fredagen blev arbetsveckan mycket kort, trots det var jag helt slut och orkade inte annat än krypa till sängs tidigt på torsdagen. Till följd av detta så flyttade jag sista etappen av vecka tre (samma som tidigare) i c25k till fredagen. Bestämde mig för att faktiskt vända när den indikerade halvvägs så att jag slapp ha så mycket kvar när tiden tog slut och det var ett bra drag, hade någon minut kvar av nedvarvningen när jag kom hem. Ett okej pass, jobbigt men inte mycket mer.

Idag har jag gjort första passet för vecka 4 och trodde på riktigt att jag skulle dö innan jag kom hem. Första halvan var okej, sista delen innan jag fick gå lite började det ta emot dock.
Passet bestod av fem minuter uppvärmning, fem minuter springa, 1½ minut gå, fem minuter springa, 2½ minuter gå, tre minuter springa, 1½ minuter gå, fem minuter springa och slutligen fem minuter nedvarvning. Jag var helt borta mot slutet, det kändes skönt osv men det gick inte särdeles fort och när det återstod en minut så gav jag upp och gick sista delen. Problemet var väl det att jag inte riktigt kunde gå, typ staplade fram istället. Hur som helst, nya tag på tisdag med samma program.

Midsommarafton ja, efter träningspasset så började jag förbereda med marinering av kött och bygga potatissalladen. Hämtade upp dalurka vid tåget vid 1540 och efter det var det transportsträcka fram till grillning och fest hela natten. Största överraskningen var kring 23 när det formligen forsade in typ 10-15 personer. Sanslöst kul, massa nytt folk och inga incidenter. Urbra. Städningen igår gick galant, det såg så mycket värre ut än vad det var men när man kör med diskmaskin så går det undan trots att typ alla glas och tallrikar hade använts =)

Ikväll blir det smygpremiär på Johan Falk-filmen, inte så dumt.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentera

