Utsikter från en balkong i Varberg

c25k 1.3 och 2.1

Posted in c25k by Martin Bagge / brother on 8/6 2009

Genomförde tredje passet i lördags. Det gick bra och var helt okej men det är svårt att utvärdera det för jag råkade pausa klockan efter typ en minut. Vilket jag upptäckte först när det närmade sig fem minuter (vilket säkert stämde ganska bra) osv. Startade hur som helst klockan igen och försökteköra intervallerna som man skulle ändå. Tidsmässigt svårbedömt iaf. Samma pass i trean som i övriga två den veckan.

Vecka två inleddes idag med fem minuter uppvärmingspromenad, löpning 90 sekunder/promenad 120 sekunder och med fem minuter nedvarvningspromenad. Hela passet är 29 minuter istället för 31 minuter. Eftersom intervallerna har ändrats så kan jag nog inte riktigt jämföra rakt av mot förra veckan men det kändes minst lika bra. Jag var lite längre när halva passet var avklarat än jag kom någon gång förra veckan men samtidigt kom jag inte hela vägen hem innan de 29 minuterna passerat.
Vädret var för övrigt helt fantastiskt, när jag satt hemma innan jag gav mig ut hann det börja regna vilket jag tyckte var lite trist. Skönt att solen tittade fram slutligen.

Hur som helst fyra pass avklarade. Det känns riktigt bra.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Tagged with: , ,

Kommentera

