Utsikter från en balkong i Varberg

En olycka kommer sällan ensam

Posted in diverse, Motor, SFS by Martin Bagge / brother on 4/5 2009

Stannade i Halmstad över natten och körde mot Lund vid 7:30. När jag så lämnade E6 för transporten mot Lund gick typ avgasröret sönder. Troligen i motrrummet, jag har inte orkat undersöka det närmare än. Passar skitbra när jag ska en rund till Blekinge imorgon och sen långkörning till Karlstad på onsdag. Tacktack.

Och när man då är lite stressad över att bilen håller på att pajja så är det synnerligen opraktiskt med bilkö genom Lund, tog ett bra tag innan jag fattade att det berodde på rivningen av bron över E22. Tog sin goda halvtimme att köra från cirkulationen vid Nova till korsningen där jag skulle av mot Regionhuset. Härlig start på veckan =(

UPDATE: Främre röret helt av. Kostar ungefär 3800:-. Givetvis har jag mer eller mindre kört punka på cykeln idag med. Känns som en ritkigt skön vecka det här.

Tagged with: , , , , ,

Kommentera

