Utsikter från en balkong i Varberg

Geocaching

Posted in diverse, Kultur by Martin Bagge / brother on 13/2 2009

Med en hel dag utan något särskilt jätteviktigt planerat passade jag på att ta en promenad. Vackert vinterväder och två koordinater för geocaching tog jag med mig, lyckades bara hitta en av dem dock. Bättre lycka nästa gång.

Vid 15:30 är det dags för avfärd mot framsidan. Finns ju åtminstone ett bra skäl att besöka Halmstad i helgen. Utöver att det är en massa människor där och fest osv.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Tagged with: ,

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Markus said, on 15/2 2009 at 01:35

    Hej Martin!
    Long time, no see. Har flyttat till Helsingborg och börjat plugga Kart- och mättteknik (2år) efter tiden på LunarStorm, så har du frågor om GPS, Geodesi eller vad det nu kan röra sig om vet du var du ska höra av dig 😉 Apropå geocathing alltså.. Har tyvärr inte haft möjlighet att prova på det ännu men det kommer så småningom. Att jag inte skulle äga en GPS inom en snar framtid är ju inte speciellt troligt menar jag.. fast på något sätt är det lite fusk, haha. Förresten, kan ju passa på att lära ut en sak när jag ändå skriver här. Den rätta benämningen på GPS är egentligen GNSS, GPS är det Amerikanska systemet, Gallileo det europeriska och GLONASS det ryska. Intressant va? 😛

    Ha det gött!

    Kram
    Markus


Kommentera

