Utsikter från en balkong i Varberg

P3 Guld revisited

Posted in Kultur, Musik by Martin Bagge / brother on 18/1 2009

Så här gick det då med mina gissningar och funderingar i P3 Guld-priserna.

Årets Grupp
Min röst: Those Dancing Days »In Our Space Hero Suits«
Min magkänsla: Those Dancing Days »In Our Space Hero Suits«
Resultat: Min tvekan var ju stor och Johnossi (»All They Ever Wanted«) tog hem det.

Årets Artist
Min röst: Hello Saferide »More Modern Short Stories From Hello Saferide«
Min magkänsla: Håkan Hellström »För sent för edelweiss«
Resultat: Jag hade rätt, Håkan plockade hem det.

Årets Nykomling
Min röst: Lykke Li
Min magkänsla: Amanda Jenssen
Resultat: Lykke Li vinner och jag är helt överväldigad. Trodde på Amandas idolarv här ju.

Årets Låt
Min röst: Markus Krunegård »Jag är en vampyr«
Min magkänsla: Takida »Curly Sue«
Resultat: Markus Krunegård »Jag är en vampyr«, i enlighet med min röst men jag är ändå besviken. Takida är större även om vampyren typ toppade rotationen på P3 förra året.

Guldmicken (årets live)
Min röst: Familjen
Min magkänsla: Håkan Hellström
Resultat: Håkan Hellström helt enligt min gissning.

Årets dans (jury)
Min röst: –
Min magkänsla: –
Resultat: Style of Eye – Duck, cover & hold. Säger mig inte ett dyft.

Årets hiphop/soul (jury)
Min röst: Lazee – Setting standards
Min magkänsla: –
Resultat: Afasi & Filthy – Fläcken vinner, jurykategori utanför mitt intresseområde. Jag skyller ifrån mig =)

Årets pop (jury)
Min röst: Frida Hyvönen – Silence is wild
Min magkänsla: –
Resultat: El Perro del Mar – From the valley to the stars, juryrösterna är svårast att förutspå =)

Årets rock/metal (jury)
Min röst: In Flames – A sense of purpose
Min magkänsla: –
Resultat: In flames, juryröster är ju besvärligt och i kategorier som jag har noll koll på så är jag ju glad över att ha prickat in den =)

Mina röster: 3
Min magkänsla: 2
Övriga: 4

Jag tycker det är hyfsat ändå. Fem träffar av nio möjliga, de fyra missarna kommer i jury-delarna och det totala fiaskot i årets grupp. Jag skyller på underlaget i den sista där dock.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] P3 Guld. Som traditionen bjuder så ska jag ge mig på en gissning och en känsloyttring(det gick halvbra förra året). Det kommer nog bli ett av de svårare åren eftersom mitt radiolyssnande gått ned mycket och jag […]


Kommentera

