Utsikter från en balkong i Varberg

trådlöst!

Posted in Uncategorized by Martin Bagge / brother on 27/12 2008

Hurra hurra!
Begav mig till OnOff igår och skaffade en usbpryl för wlan till laptopen, äntligen skulle det bli otrådat och framtidstro!
Jävla djungel! Ralink är open source och allt ska vara så bra och grejjer. Bah. Alla instruktioner är ju gamla och inga funkar! Tills jag började om på nytt, hittade en komplett gajd för Ubuntu och följde den rakt av så nu lirar allt finfint.

Dessutom har jag bytt fönsterhanterare lite smått, får se om det håller i sig. KDE 4.1 är inte så hemskt hett på den här datorn och jag tycker att Fluxbox är lite väl avskalat och Gnome är inte min potatis alls. LXDE uppenbarade sig och lirar tokfint.

Kommentera

