Utsikter från en balkong i Varberg

Ingen sexmästare i Kalmar

Posted in Student by Martin Bagge / brother on 4/12 2008

Så var det då dags för det förfärliga extra fullmäktiget med anledning av att förre Vice ordföranden tillika sexmästaren i Studentkåren: HiK avgått. Valberedningen hade intervjuat två kandidater men rekomenderade ändå FUM att vakantsätta posten. Intressant.

Vi läste och diskuterade och intervjuade valberedning och kandidater så mycket det gick men jag fick rätt tydliga vibbar på båda om vartåt det barkade. Valberedningens förslag om vakantsättning föll ut efter sluten votering 4-2-0 (vakant, person1, person2).

Det kan tyckas konstigt att man vakantsätter en sån här post men jag är ändå nöjd med att det blev så, ingen av kandidaterna hade någon bra underliggande ansökan. Deras intervjuer var hyfsade men tyvärr inte så att jag tycker att de når upp och då vill jag inte släppa in de i organisationen så att saker och ting som funkar raseras. Jag tror att kårstyrelsen kan lösa besväret med övriga ledningsgruppen för sexmästeriet. Vi får se om två veckor hur KS har tänkt i frågan, jag räknar med att den kommer upp.

Stannade kvar ovanligt länge eftersom mötet var slut tidigare än vanligt. Fick en bra pratstund med ganska många och det är god stämning i FUM trots att vi är så få. Efter årsskiftet växer vi ju till 29 å andra sidan. Spännande.
För att inte tala om lite kvalitetstid.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Tagged with: , , ,

Kommentera

