Utsikter från en balkong i Varberg

Svenska i Debian

Posted in Debian, l10n by Martin Bagge / brother on 5/9 2008

Sedan i våras har jag pysslat med att översätta installationssteg i Debian till Svenska och även om det är lite lågprioriterat just nu så kommer jag dra en rejäl omgång med nya uppdateringar under september. Svenska kommer inte att bli ett komplett språk i mitt lilla fack men vi är väl med och spelar vilket jag (och Martin Ågren) fått en del cred.
Idag publicerade Christian Perrier ett inlägg med en snabbgenomgång av hur läget ser ut bland språken som inte kommer att vara kompletta i Lenny, utöver engelska är det bara Franska och Tyska som är helt klart som det ser ut nu.
Det spelar faktiskt lite roll att få den typen av uppskattning för sitt lilla slit.

Tagged with: , , ,

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. khr said, on 10/9 2008 at 03:33

    Bilder, vi vill ha bilder!

    Jag jobbar på en konstant höjning av mysfaktorn i lägenheten och kan inte få nog med inspiration 😉

  2. brother said, on 10/9 2008 at 03:44

    lite fel post som ficn kommentar men jag inser vad som söks. får väl blidka lite och göra en specialare om myshörnan (jag bor alltså i en studentetta och har möblerat trapphuset=))

  3. brother said, on 18/9 2008 at 07:38

    Nu kan man läsa och se lite om det där med möblering:
    https://martinbagge.wordpress.com/2008/09/15/tguls_vardagsrum/


Kommentera

