Utsikter från en balkong i Varberg

Jag fick en dattamaskin

Posted in Datorer, lxde, Student by br0ther on 26/8 2009

Det verkar som om min gaml laptop (en Fujitsu Siemesn B fran 2001) har lamnat in nu. Ska undersoka elandet sen.

Lagligt nog sa fick jag en forfragan att var en av de som fick XO for LXDE:s rakning. XO ar alltsa en liten laptop dar malgruppen ar barn 6-12 ar i utveklingslander. Det ar en liten sot maskin som ar byggd att tala harda tag och de hard landskap som Afrika och Sydamerika bjuder pa.

Mitt bidrag blir att jobba med LXDE som bas for att ta XO och OLPC till en nagot aldre malgrupp. exakt vad det blir vt jag inte. En grejj som jag halvt funderade pa var att se om det finns nagon mojlighet att gora mitt kandidatarbete pa det har.

Jag skrev en notis i LXDE-bloggen om min forsta titt pa maskinen.

(det finns inget svenskt tangentbord i datorn just nu sa drfor saknas det prickar i detta inlagget)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

